El nostre primer projecte. Del molí a l’envàs

El passat 11 de desembre, els alumnes de 1r d’ESO van visitar la cooperativa i el museu d’oli de Vandellòs. No era el primer cop, ja en portem 15 anys, però sí la manera en què havien de realitzar i presentar el treball. El motiu? Fer el projecte Del molí a l’envàs. I és que les dos visites havien de servir perquè els alumnes, per grups cooperatius i d’experts, elaboressin un envàs d’oli amb la seva etiqueta més una memòria on expliquessin el perquè de la seva elecció. Van escoltar l’explicació de la Joana Escoda -professora de biologia del nostre centre- sobre el cultiu i el procés d’elaboració tradicional al museu. A la cooperativa, el senyor Josep Solé els va exposar tot el que havien de saber sobre el procés de nova tecnologia.

Aquestes visites van ser un recurs més perquè els grups tinguessin tot el material possible per discutir, relacionar, analitzar i elaborar durant dos dies l’objectiu final: l’envàs. I ja estan exposats a l’entrada de l’institut!