El Malbaratament AIimentari

El dia 10 d’octubre es va instal·lar a l’entrada del nostre institut l’exposició “El malbaratament alimentari”. A través d’aquesta exposició de l’ONGD Mans Unides ens vol sensibilitzar sobre la importància del malbaratament alimentari i la seva repercussió en el planeta.

Des de 1r d’ESO fins a Batxillerat s’ha tractat aquest problema des de dos punts de vista:

• L’ètic: La desnutrició crònica que pateixen 800 milions de persones té a veure amb un tipus de desenvolupament contaminant i malgastador.
• El mediambiental: Abans d’arribar als nostres plats, el menjar s’ha de produir, processar, envasar, transportar i distribuir. Cada etapa utilitza recursos i genera més residus i contaminació.

La visita a l’exposició juntament amb una sèrie de preguntes que els alumnes havien de contestar, el visionat de vídeos i diferents lectures d’articles relacionats han complementat les dues sessions de tutoria que s’han dedicat a tractar el tema.
Aquesta activitat forma part del projecte Escola Verda i també es treballa a l’optativa de medi ambient de 1r d’ESO.