El gust per la lectura a 1r d’ESO

Aquest curs els alumnes de 1r d’ESO han participat a El Gust per la Lectura, un programa del Departament d’Educació que té com a finalitat la formació de bons lectors. L’obra escollida ha estat una adaptació de Mar i cel, d’Àngel Guimerà, un clàssic de la literatura catalana.

Abans de començar la lectura, els alumnes van conèixer la biografia de l’autor, el context històric en què transcorre la història i aspectes sobre el gènere teatral. Durant la lectura, van fer activitats de comprensió lectora i sobre el lèxic del text. Després de llegir l’obra, van reflexionar sobre els temes que hi apareixen i, en grups de quatre, van escriure la seva pròpia història prenent com a punt de partida Mar i cel, però adaptant-la als temps actuals. Posteriorment, en van fer una gravació.

D’entre totes les històries creades, us presentem les que participaran al XXVIII Concurs El Gust per la Lectura.