El 2n de Batxillerat fa estada a la Vall de Boí

L’alumnat de 2n de Batxillerat va fer una estada al camp d’aprenentatge de la Vall de Boí els dies 4, 5 i 6 d’octubre.

Van realitzar diverses activitats de camp segons la seva modalitat:

• L’alumnat de Ciències de la salut va fer una activitat a partir d’un joc de rol sobre la previsió d’impactes i integració ambiental analitzant els riscos geològics. La següent activitat va consistir en analitzar l’estat ecològic del riu Noguera de Tor al seu pas per Barruera a partir de l’estudi de la seva qualitat biològica, fisicoquímica i hidromorfològica. Per últim, van estudiar la biomassa i la producció d’un bosc a partir de mesures amb tècniques forestals, que els van permetre estudiar la gestió forestal d’un bosc.

• L’alumnat del batxillerat tecnològic va realitzar una activitat d’energia solar mitjançant la fabricació d’uns prototips de cel·les DSSC tot apostant per les energies sostenibles. Van avaluar el rendiment de les cel·les a través de l’aplicació de mesures fotofísiques i electroquímiques. La següent activitat va consistir en un treball de camp sobre la descàrrega dels rius pirinencs fent una mesura del cabal del riu. També van realitzar una activitat de topografia, durant la qual van aprendre a utilitzar un teodolit. Per últim, van fer l’estudi d’un bosc a partir de tècniques forestals per aconseguir calcular la possibilitat d’utilitzar la biomassa com a font d’energia.

• L’alumnat del batxillerat social i humanístic va realitzar una activitat de geografia sobre medi ambient treballant la previsió d’impactes i la integració ambiental. El dijous van estudiar l’art romànic de la vall de Boí. Es van desplaçar en taxi fins a Taüll, on van visitar-ne les dues esglésies, Sant Climent i Santa Maria, per després arribar caminant fins a l’església de Sant Joan de Boí i de Santa Eulàlia d’Erill la Vall, i tornar a Barruera. Per últim, van treballar el sistema GPS, els mapes digitals i la navegació.

Accedint a aquest enllaç podeu veure totes les imatges de la sortida