Dia Internacional del Joc

Des de l’any 1998, cada 28 de maig es celebra el Dia Internacional del Joc, un esdeveniment que va impulsar l’Associació Internacional de Ludoteques per tal de fer visible el dret dels nens i les nenes a jugar com a dret fonamental.

Un any més i com a mostra de suport i de lluita per aquest dret, l’Institut Berenguer d’Entença i els alumnes del CFGS d’Educació Infantil, a partir d’un projecte d’àmbit lúdic i educatiu,  commemoren el Dia Internacional del Joc al mes de maig, amb la participació dels infants d’educació infantil de les escoles del municipi, Mestral i Valdelors, al poliesportiu cobert de L’Hospitalet de l’Infant.

Els alumnes del CFGS de 1er d’Educació Infantil, a partir de la programació d’un projecte educatiu i interdisciplinar, reivindiquen el joc com “una font inesgotable de plaer, alegria, descobriments, reptes i satisfacció, que permet un creixement equilibrat del cos, la intel·ligència, l’afectivitat i la sociabilitat”.

Aquest any, totes les activitats han estat ambientades en la temàtica de la literatura infantil i les emocions, i han tingut en compte el nou currículum de l’Educació Infantil, donant resposta a diferents reptes: la llegenda de Sant Jordi,  amb el repte d’ajudar Sant Jordi, salvar la princesa i canviar la història del drac;  els “Tres Porquets”, amb el repte d’ajudar els tres porquets a vèncer el llop; el conte “Tinc un volcà” i el repte d’ajudar l’Alba a fer desaparèixer el seu volcà; i, finalment, “El petit príncep” i el repte de què pot fer per aconseguir amics.

Totes aquestes situacions d’aprenentatge, reptes i històries treballen alhora les habilitats socials, com  l’empatia, i algunes de les emocions bàsiques, com l’alegria, la tristesa, l’enuig i la por, que es completen amb diversos jocs, gimcanes, circuïts sensoriomotrius, danses,  tallers, entre d’altres.

L’alumnat ha treballat tenint present alguns dels objectius de desenvolupament sostenible, aprovats el setembre de 2015 per l’Assemblea General de les Nacions Unides. Les situacions d’aprenentatge plantejades per l’alumnat estan estretament relacionades amb l’educació de qualitat, la igualtat de gènere i l’acció climàtica.

Des de l’institut, a partir del Projecte Escola Verda,  es dona un valor afegit a l’acció climàtica, que pretén fomentar  mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus efectes. Per aquest motiu les propostes d’activitats estaven elaborades amb material reciclat, al qual l’alumnat li ha donat el tractament necessari per convertir-lo en un material didàctic atractiu per als nens i nenes que hi participaven.

La celebració d’aquesta festa ens permet gaudir des d’una vessant educativa i donar valor al joc a la infància trencant la rutina quotidiana i realitzant activitats internivell que cohesionen l’alumnat de les escoles i l’institut del municipi. Alhora permet a l’alumnat de Cicles Formatius posar en pràctica molts dels continguts apresos i  mostrar les seves capacitats professionals. Com cada curs, els infants i els alumnes de l’Institut ho van gaudir molt!

Agraïm molt la participació de les escoles Mestrals i Valdelors i la  col·laboració del Patronat d’esports de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant.

En aquest enllaç podeu accedir a totes les imatges de la jornada.