“Comprar, llençar, comprar”, una iniciativa solidària de l’alumnat d’Economia de 4t d’ESO

Tot i que el curs s’acaba, aquesta setmana l’alumnat de 4t d’ESO està enllestint les últimes tasques del projecte “Comprar, llençar, comprar”, un projecte que pretén sensibilitzar l’alumnat de 4t i la resta de la comunitat educativa sobre l’obsolescència programada que pateixen molts dels objectes que consumim a diari, així com sobre les greus conseqüències per al nostre planeta.

Aquest any ens hem centrat a cercar solucions per a l’obsolescència programada, com ara cuidar els productes que comprem fent un bon manteniment, reparar-los en lloc de llençar-los, fomentar el consum de productes de segona mà, etc. Però la solució “estrella” ha estat RECICLAR.

Per això tanquem el curs amb una iniciativa solidària i sostenible: del 10 al 22 de juny iniciem una RECOLLIDA DE MÒBILS USATS

Sabeu aquell mòbil que tenim a casa arraconat i no sabem què fer-ne? Doncs nosaltres et donem la solució: el portes a l’institut i el diposites en una capsa.

Si aconseguim més de 30 mòbils, l’empresa MOBILBAK, especialitzada en reciclatge i reparació de mòbils, abonarà a l’ONG INTERMON OXFAM el valor dels mòbils que hem aportat.

Què farà MOBILBAK amb els nostres mòbils? Probablement n’aconseguirà reparar un 75%, que enviarà a països en vies de desenvolupament, i en reciclarà el 25% restant.

Què us sembla la iniciativa? SOSTENIBLE I SOLIDÀRIA.

Animeu-vos a portar els vostres mòbils usats i ajudeu-nos a lluitar contra l’obsolescència programada!