Cap a la final de la fase catalana de la Copa Cangur!

El passat dijous 25 de gener, cinc grups d’alumnes del nostre institut van participar a la Copa Cangur, que es va celebrar a l’Institut Fontanelles de les Borges del Camp.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques. Els equips estan formats per alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior).

En el concurs es presenten 12 problemes i es donen 60 minuts per fer-ne els màxims possibles (primera fase). És una cursa contrarellotge on la puntuació obtinguda per a cada problema va variant durant el concurs i, per tant, l’estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova, els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

El nostre centre va estar representat per tres equips cadets formats per:

Equip 1: Adrià Belarre, Paula Carrillo, Amaia Climent,  Aina Martínez, Júlia Navarro i Edith Paraschov.

Equip 2: Carlos Almagro, Unai Castelló, Santi Guerrero, Àfrica Moreno i Maria Novicova

Equip 3: Naia Campos,  Gadea Martínez, Jofre Mirambel, Núria Rodríguez, Anna Segarra i Roger Valls

I també per dos equips Júnior:

Equip 1: Júlia Castellví, Diego Carreño, Mali Espinel, Max Martínez, Brianna Paraschiv

Equip 2: Aleix Bargalló, Bruno Martín, Kastriot Preka i Elsa Sáez.

Tots els equips van fer un bon paper representant el nostre centre.

I l’equip 1 de la categoria Júnior (Júlia Castellví, Diego Carreño, Mali Espinel, Max Martínez, Brianna Paraschiv) van ser els guanyadors del concurs i es van classificar per la fase final catalana.

Enhorabona!!