“Blockchain i criptomonedes”, conferència a càrrec del prof. Aurelio Fernández (URV)

El dimecres dia 27 d’abril, l’alumnat que cursa Economia de 1r de batxillerat va gaudir de l’expertesa en matèria de criptomonedes del professor de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV, Aurelio Fernández Bariviera.

Va parlar sobre una de les criptomonedes més conegudes, el bitcoin, però també ens en va parlar d’altres com Ethereum, Cardano o Dogecoin, aquesta última coneguda perquè el famós Elon Musk, directiu executiu de Tesla, l’està promovent.

No es pot parlar de criptomonedes sense entendre la tecnologia que hi ha al darrera i que s’anomena Blockchain, un dels conceptes més innovadors i també més difícil d’entendre, però que permet fer transaccions més segures i que és potencialment utilitzable en d’altres àmbits, no només en les transaccions de criptomonedes.

“La tecnologia Blockchain ens permetrà conèixer en un futur, i amb molta precisió, la traçabilitat d’un producte des del seu origen fins que arriba a mans del consumidor”, segons paraules del professor Aurelio Fernández.

I després de la conferència, què vam aprendre?

1) Que les criptomonedes avui en dia són una inversió purament especulativa, és a dir, no serveixen per a efectuar operacions de l’economia real com, per exemple, la compravenda de béns i serveis, tot i que hi hagi exemples molt testimonials.
2) Que tenen una elevada volatilitat, és a dir, pots guanyar molt en un dia però també pots perdre molt.
3) Que una transacció de Bitcoin és molt ineficient energèticament, ja que suposa multiplicar per 10.000 el cost energètic respecte una operació de VISA, per exemple.

I el futur, quin és? Doncs no es sap ben bé cap a on evolucionarà aquest negoci. El que sí podem afirmar és que ara sabem més sobre criptomonedes.

Moltes gràcies per la conferència, professor!