“Ave Tarraco, discipuli te salutant”!

L’alumnat de Llatí de Batxillerat va visitar el passat 21 de desembre la capital de la Hispània Citerior, la Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco, tot recorrent els espais més emblemàtics declarats Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO.

La ruta de més de 7 km va iniciar-se a l’amfiteatre i va continuar per les muralles, la capçalera i les voltes del circ, la torre del pretori, el fòrum provincial, el palau de l’antiga audiència, el fòrum local i el teatre. Els alumnes de 2n de Bat. van ser els encarregats d’interpretar i explicar les restes als seus companys de 1r. D’altra banda, els alumnes de Grec de 1r  van explicar el mite d’Hipòlit i Fedra representat a l’imponent sarcòfag exposat a la primera planta del Pretori.

Durant el recorregut van tenir l’oportunitat de contemplar i llegir diverses inscripcions dels personatges més importants de la colònia i de captar amb els seus dispositius imatges de tot el conjunt patrimonial per participar al concurs fotogràfic “Tarraco, hic et nunc”, que a la tornada de vacances premiarà la fotografia que hagi sabut reflectir millor la no sempre fàcil convivència de les restes romanes amb la ciutat moderna.