L’Aula d’Acollida

L’Institut Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l´Infant, amb motiu de l’arribada d’alumnat nouvingut, incorpora l’Aula d’Acollida al centre per accedir al currículum en el marc d’una escola inclusiva. Aquest curs 2017-2018, el sistema educatiu s’ha adaptat a les necessitats lingüístiques d’alumnes procedents de Líbia, Bulgària, Romania, Rússia, El Salvador, Veneçuela, Argentina i Uruguai. L’Aula d’Acollida s’ha convertit en el seu punt de referència pel que fa a la seva dinàmica escolar. A classe reben una atenció emocional i acadèmica personalitzada, a més d’un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.

L’equip docent del centre vetlla perquè aquests alumnes assoleixin una competència comunicativa que els faciliti la relació social amb la resta d’estudiants. Per això, s’ha decidit fomentar la conversa entre alumnes catalans i nouvinguts a través de les ‘parelles lingüístiques’, una activitat que es treballa dos cops a la setmana a l’hora del pati.

La metodologia de l’Aula d’Acollida promou el treball cooperatiu entre els seus alumnes, a més també es busca l’equilibri entre els professors de matèries lingüístiques i no lingüístiques, el Departament d’Orientació i els continguts curriculars que indica el Departament d’Ensenyament.

Podeu conèixer millor els nostres alumnes a l’espai de l’Aula d’Acollida.