Acompanyem les famílies. Eines pràctiques per reduir la bretxa digital

L’AMPA del centre vol compartir amb tota la comunitat educativa la notícia de la recent publicació a la web del departament d’Educació de la guia “Acompanyem les famílies. Eines pràctiques per eduir la bretxa digital”.

Durant el recent confinament provocat per la pandèmia de covid, les circumstàncies en què els fills i filles han hagut d’estudiar han estat excepcionals, fet que ha agreujat les situacions de vulnerabilitat i dificultat l’acompanyament. La conseqüència és clara: més bretxa, menys equitat. És del tot necessari, doncs, que les famílies també siguin acompanyades.

L’acompanyament ha de girar entorn de tres eixos diferents: en primer lloc, major competència digital en relació amb les plataformes d’aprenentatge que fa servir l’alumnat, que han pres una importància fonamental en el procés d’ensenyament i aprenentatge; en segon lloc, eines de seguiment de l’escolarització a casa (motivació, planificació, estudi eficaç, etc.), i, en tercer lloc, comunicació i treball en equip amb el tutor o tutora i la resta de l’equip docent.

Aquesta publicació pretén ser d’ajuda i donar eines pràctiques per assolir aquests objectius i reduir la bretxa digital.