Els alumnes de 2n d’ESO elaboren sabó artesà

Els alumnes de 2n d’ESO, dins de la matèria de Física i Química, han elaborat sabó artesà. Durant el procés, han estat molt motivats amb la descoberta dels reactius i productes de la reacció química de saponificació, l’estudi de propietats de l’oli, com ara el color, sabor de l’oli nou en comparació amb l’oli vell, la densitat i l’acidesa de diferents mostres d’oli…així com el reciclatge de l’oli, a partir del tríptic “oli per l’aigüera? no, gràcies!”.

Paral·lelament, han fet sabonets de glicerina de diferents formes i colors . Tant el sabó natural com els sabonets, es posaran a la venda a l’institut el proper divendres dia 14 de desembre per tal de col·laborar amb la Marató.

Aquesta activitat forma part del Projecte de l’oli que el portem realitzant durant 14 cursos consecutius i és una acció prioritzada dins del Programa d’Escola Verda del nostre Centre.

Podeu veure més imatges en aquest enllaç.