10 anys d’Escola Verda

El passat curs 2019-2020, l’Institut va complir els 10 anys d’Escola Verda. Per celebrar l’efemèride, s’havien preparat diverses activitats, entre d’elles, una festa que es va haver d’anul·lar pel confinament.  També el curs passat, el centre va obtenir el Premi Escoles Verdes en la categoria de trajectòria continuada de millora, atorgat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Durant aquests deu cursos, des del 2009-2010 al 2019-2020, hem treballat, i continuem fent-ho,  perquè els nostres alumnes coneguin la situació mediambiental del planeta, puguin reflexionar sobre les maneres de solucionar-ho i siguin conscients que tots som part del problema, per bé que són ells qui, com a futurs ciutadans i professionals, han de trobar una solució. Per aconseguir-ho, realitzem diferents projectes i accions (sortides, exposicions, xerrades, etc.) al llarg de tot el curs que involucren els diferents nivells i etapes educatives. Algunes d’aquestes accions i projectes s’han realitzat durant molts cursos i són accions plenament consolidades que funcionen molt bé.

Participem en fòrums, concursos, conferències i premis que permeten donar a conèixer el que fem i enriquir-nos de les propostes d’altres centres. També fem xarxa treballant amb entitats del nostre municipi i de municipis propers: la regidoria de medi ambient del nostre Ajuntament, les escoles, les llars d’infants i les associacions, que permeten una col·laboració sempre interessant i profitosa. Els mitjans de comunicació locals, amb la televisió i la ràdio del municipi, també ens ajuden a projectar la nostra feina.

A poc a poc, però sense pausa, hem fet camí i n’estem contents i, perquè no dir-ho, orgullosos. Per això volem compartir la nostra tasca i donar tota la visibilitat possible al nostre projecte.

Aquí podeu accedir al collage fotogràfic “10 anys en 10 segons”, instal·lat al vestíbul del centre.