Diari d’una cristal·lització (IV)

16- Febrer

A partir d’ara treballaran els dimarts per la tarda. S’han fet quatre grups de voluntaris per anar al concurs:

En aquesta taula es mostren  els components de cada grup i les tasques assignades per tal de dur a terme l’estudi de la cristal·lització de l’ADP:

Factor a variar
grup 1 Laura Clara Patricia .Blanc.addició detergent
grup 2 Neus Júlia Xenia Georgina .pH (addició vinagre).addició glicina
grup 3 Salma Núria Víctor .pH (addició NaOH).filtrant impureses
grup 4 Ariadna Maylis Anabel .Sense aïllament

Farem un estudi de cristal·lització modificant diferents factors, cada grup variarà un o dos factors:

Afegiran : vinagre, NaOH, detergent, sense la capsa de poliestirè , filtraran les impureses, afegint  substàncies.

La dissolució d’ADP té un pH entre 4-4.5, s’ha de procurar no baixar-lo més de 2,1 ni pujar-lo més de 7,2.

Hem trobat en un article que la glicina arrodoneix les arestes dels cristalls cúbics en que cristal·litza el clorur de sodi.

A més a més, cada grup ha seguit amb els deus cristalls, se’ls hi ha donat la concentració de la dissolució saturada amb la que han de treballar per fer créixer una llavor i cada grup ha proposat un experiment pensant en una possible composició cristal·lina.

Concentració per fer un cristall des d’una solució sobresaturada 60 g d’ADP/ 100 mL d’aigua
Concentració per fer créixer un cristall  a partir d’una llavor 50- 55 g d’ADP/100 mL d’aigua
Experiment
grup 1 Laura Clara Patricia Han fet créixer un cristall i una llavor
grup 2 Neus Júlia Xenia Georgina Llavor a la superfícieVolen unir-lo a cristalls del fons
grup 3 Salma Núria Víctor  Han fet créixer un cristall en amplada
grup 4 Ariadna Maylis Anabel Han fet créixer un cristall, dos els donen per acabats.

Hem observat que l’experiment de fer créixer per primera vegada un cristall aprofitant les aigües mares, no dona bons resultats , en el sentit de que el cristall creix poc o gens. Pensem que serà un fet a investigar amb els alumnes de 1r de Batxillerat quant facin la cristal·lització.

Al dijous dia 18 a l’hora de RD traurem els profes els cristalls de les dissolucions (de l’estudi de la variació dels factors) per que s’assequin, els alumnes els pesaran al 2n pati del divendres dia 19. El dimarts dia 23 seguiran amb els seus cristalls , al segon pati podrien treure’ls de la dissolució i portar assecadors del cabell per la tarda, cal que els pesin i els mesurin.

20160318_114243

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *