5-Febrer
Comencem amb un vídeo on expliquen el concurs i les bases , també amb imatges de concursos anteriors que mostren molt bé com serà la final.
Mentrestant ells comencen a escalfar l’aigua, tenim poques plaques i bastants litres que hauran de bullir.
Els expliquem com fer la primera cristal·lització.
Fem grups de dos alumnes, però cada alumne farà la seva cristal·lització. Tenen diferents colorants alimentaris que si volen poden utilitzar. Han de compartir les plaques calefactores i no sabem si resistirà la instal·lació elèctrica. Salten els ploms dues vegades !, però hi tornem.
A la segona part del taller els hi proposem cristal·litzar amb una llavor. Els alumnes de 1er de Batxillerat havien fet una cristal·lització amb ADP (que teníem en el centre) la setmana anterior , de manera que cada grup ha agafat un petit cristall , l’ ha penjat d’un fil unit a una tapa d’un pot de conserva i l’ han posat dins una solució d’ADP que ells mateixos han preparat. Ara toca aïllar bé el recipient, amb papers de diari, capses de cartró, poliestirè … i a esperar!.

