La diada de Sant Jordi a l’Institut

Com cada any , durant el mes d’abril, celebrem les jornades culturals a l’institut amb motiu de la festa de Sant Jordi, dia del llibre i de la rosa,

Aquest any, les jornades van tenir lloc el dijous 20 i el divendres 21 d’Abril, ja que Sant Jordi queia en diumenge.

Com afirmava el rètol de les jornades, la festa és de tots i la celebrem tots!.  Elss dos dies es van traduir en un ventall prou interessant d’activitats, i una bona participació de l’alumnat, tot i que no absoluta.

El dijous hi va haver sortides a diversos indrets de Barcelona per a tots els cursos, activitats esportives i d’altres.

El divendres va tenir lloc la festa literària relacionada amb la Diada.

Els alumnes d’ESO hi van participar fent unes roses amb cartolines vermelles en les fulles de les quals van escriure versos de diferents autors . Les roses van decorar amb vivesa l’escenari de la Sala d’actes,  durant l’acte poètic , i després, durant una setmana, la porta d’entrada de l’institut. Els alumnes de Batxillerat van penjar cartells amb frases literàries a la nostra biblioteca.

Aquest any, l’acte poètic va voler ser un cant a la diversitat lingüística que caracteritza tot l’institut, i que hauríem d’aprofitar més com un gran tresor a explotar i a potenciar. Alumnes de diverses procedències van recitar poemes dels seus països d’origen, en la seva llengua. Hi va haver fins a vint-i-cinc participants, entre alumnes i professors. L’Elena Martínez i el Jordi Royo van aportar veu i música a l’acte, amb dues cançons.

Com a cloenda, el lliurament de premis dels Jocs Florals, que va ser força competit. Va haver-hi uns 135 participants, cosa que correspon al 33 % de l’alumnat, tot i que esperàvem una més alta participació.

La jornada es va cloure amb el sempre disputat Megaconcurs i la final de les proves esportives.

Creiem que les jornades, però  sobretot el divendres, van ser dos dies ben lluïts, que esperem repetir l’any vinent, comptant sempre amb una major participació.

Volem subratllar però que el secret del seu èxit rau en la col.laboració per part de tothom, d’alumnat i de professorat, perquè les jornades culturals, i la festa de Sant Jordi en concret, es duguin a bon port.

Són dies en què per l’institut es flaira un molt bon ambient; dies en què l’alè i el vermell de les flors, els sentiments de la poesia i de la música, les ganes de passar-s’ho bé a tots els nivells amb la paraula, enriquida per la diversitat, per la col.laboració de tots i per la participacuió de tothom.  Això és el veritable fi de qualsevol iniciativa cultural : enriquir-nos , créixer , compartir-ho i projectar-ho tot cap al demà. Gràcies a tots per haver-hi aportat el vostre granet de sorra!

Tanmateix no hem d’oblidar mai que tots aquests valors que semblen fluir tan fàcilment durant les Jornades Culturals, i sobretot amb aquesta rosa i aquest llibre que simbolitzen la fusió de la cultura i els mil i un afectes, haurien de ser permanents en el dia a dia del nostre institut i de les nostres vides, perquè sols la cultura i els afectes ens faran cada cop millors.

Tant de bo que l’esperit de la Diada de Sant Jordi vagi més enllà del 23 d’Abril i duri tant avui, com demà i sempre.