Visita al veler Astral

L’alumnat de 2n d’ESO del nostre institut ha fet una visita al veler Astral, la primera embarcació de l’ ONG Proactiva Open Arms que ens obria les seves portes al Port de Badalona. L’activitat persegueix mostrar la tasca d’aquesta oenagé en un període en què el vaixell no té prevista cap missió. L’activitat divulgativa i de sensibilització s’ha realitzat ja a altres ports.
Proactiva Open Arms és una organització no governamental i sense ànim de lucre. La seva principal missió és rescatar del mar a les persones refugiades que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa.
El principal objecte de les seues accions és el d’evitar morts i defensar els drets humans al mar. Els seus inicis es remunten a setembre de 2015, quan un professional en l’àmbit del salvament, Òscar Camps, va posar en marxa una iniciativa personal que es convertiria poc després en l’origen d’aquesta organització.
Moltes són les persones mortes d’ençà que el passat dia 8 de gener la Capitania Marítima de Barcelona, depenent del Ministeri de Foment espanyol, bloquegés el vaixell amb el qual observen i denuncien les vulneracions de drets humans i rescaten les persones que es troben en perill intentant creuar la Mediterrània central.
Segons dades de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR), durant l’any 2018 van morir 2.275 persones intentant arribar a Europa per via marítima. Si es tenen en compte els últims cinc anys, la xifra s’eleva a 17.819 morts. En aquest context, Open Arms ha rescatat més de 59.000 persones a la Mediterrània només entre el setembre del 2015 i l’agost del 2018.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *