TALLER DE CIANOTIPIA

El passat 5 d’octubre, els alumnes de l’optativa de Plàstica de 2n d’ESO vam fer un taller de cianotípia. Una experiència interessant i divertida.

Per a la realització d’aquest taller, ens ha acompanyat el Sr. Juan Alibau Pavón (Pare de Sara), al qual li agraïm, la seva professionalitat i bon fer.

La cianotípia consisteix a barrejar dos productes químics. La barreja de tots dos, dóna com a resultat un nou producte que, en rebre la llum del sol, es torna blau cian.

Aquesta barreja es posa sobre un paper d’aquarel·la especial, o altres superfícies com tela, l estenent amb un pinzell i es deixa assecar.

A continuació, es posa sobre d’aquestes superfícies el negatiu o  l´acetat que es desitgi revelar i se situan on li arribi el sol radiant, durant uns quants minuts.

Finalment es treu l’acetat del paper, es renta amb aigua abundant fins que es vagin  les taques grogues originades per la composició del propi producte, s’aplica també una mica d’aigua oxigenada per realçar el blau, es torna a rentar amb aigua i es deixa assecar.

(Sara Alibau i Gisèle Sornoza, alumnes de 2n)

Professora Blanca Gotor