Any Internacional de la Taula Periòdica

Aquest any es celebra el 150è aniversari de la publicació de la primera periòdica per part del químic rus Dmitri Mendeléyev. Per això l’Assemblea de les Nacions Unides ha declarat aquest any com l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics.
A l’institut ho volem posar de manifest amb l’elaboració d’una Taula Periòdica feta amb rajoles de ceràmica. A cada rajola es pot llegir el nom, símbol i nombre atòmic. Els colors de les lletres del símbol (vermell, blau i negre) corresponen a l’estat d’agregació d’aquella substància elemental a temperatura ambient: gas, líquid i sòlid (respectivament).
Els colors de fons de cada rajola corresponen als metalls (groc), no metalls (verds) i gasos nobles (blaus).
L’han feta els alumnes de 4t d’ESO de Visual i Plàstica, i de Física i Química. També han col•laborat alguns alumnes de 3r d’ESO. La podeu visitar a la paret del porxo de l’institut, just quan sortiu al pati.

Gaudiu-la