Model Educatiu

A l’Institut Escola treballem amb una metodologia innovadora, adaptada per a què cada infant i jove pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats, adequades als temps presents i futurs.

A l’Institut escola Sant Quintí de Mediona volem ser un centre inclusiu, de qualitat, innovador i cohesionador i com a trets característics destaquem els següents aspectes:

• L’adquisició de les competències bàsiques i els coneixements que permetrà al nostre alumnat poder-se incorporar a un món complex, canviant i incert, on els valors compartits col·lectivament, li permetrà tenir un esperit crític i actiu.
  • El català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la llengua normalment emprada com a llengua vehicular i d’aprenentatge en el centre.
  • La innovació curricular al centre (desenvolupament de destreses, metodologies, avaluació…) per tal de formar alumnat competent pels reptes que li planteja el segle XXI.
  • L’ús de les TAC per afavorir la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge, la creació de coneixement, la millora dels resultats educatius i la cohesió social.
  • La consolidació d’un hàbit lector diari, autònom, reflexiu i estratègic, que formi lectors capaços d’accedir al contingut de qualsevol text per enfortir el coneixement. La comprensió lectora com a eix vertebrador dels aprenentatges en totes les àrees i matèries curriculars.
  • L’atenció personalitzada per donar la resposta educativa a les necessitats de tot l’alumnat fent ús d’estructures organitzatives, metodologies, materials, espais i temps diversos.
  • L’orientació educativa i l’acció tutorial com a objectiu en el procés d’ensenyament i aprenentatge, atenent que el fet educatiu aporta els coneixements als nois i noies que en anys propers s’hauran d’incorporar a la vida activa.
  • La cultura avaluativa en l’alumnat per afavorir l’autoconeixement, la reflexió, l’autoregulació, l’autoestima, l’esperit crític i la voluntat de superació.

• L’educació emocional integrada en el treball diari.

Tenint en compte això, tot el centre començarà amb una franja de mitja hora que anomenem “Bon dia” en la qual alumnat i docents compartiran una entrada acollidora, on a partir d’una proposta es donarà peu a la reflexió, al diàleg, a l’expressió d’emocions i per últim a una franja de lectura. Entrada tranquil·la que predisposa a l’aprenentatge.

Destaquem les següents maneres de treballar en les diferents etapes.

INFANTIL PRIMÀRIA SECUNDÀRIA
Treball per projectes interdisciplinars en entorns virtuals d’aprenentatge
  • AMBIENTS
  •  RACONS