Carta de compromís educatiu

Carta de compromís educatiu
Les persones sotasignants,______________________ tutor/a de ________ de lInstitut Escola Sant Quintí de Mediiba i en/na ______________________ (nom i cognoms),
(pare mare, tutor, tutora) de l’alumne/a _______________________________reunides a la
localitat de Sant Quintí de Mediona, a dia ___/___/20 ___ conscients que l’educació  d’infants i joves implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromíseducatiu, la qual comporta els següents compromisos:

Per part del centre 
1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de
l’alumne o alumna.
2. Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne/a en l’àmbit escolar.
3. Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne/a sempre que no alterin la convivència de l’escola.
4. Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament de l’escola .
5. Instar i fer complir el respecte i el bon ús dels materials i les instal·lacions tant públiques com privades .
6. Informar la família i a l’alumne/a dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les
avaluacions.
7. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne/a i mantenir-ne informada la família.
8. Mantenir comunicació regular amb la família a través de la reunió d’inici de curs, de les entrevistes individuals per lliurar els informes i sempre que es cregui convenient per
ambdues parts per informar de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a.
9. Comunicar a la família les faltes d’assistència a l’escola de l’alumne/a a través dels informes trimestrals, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu
desenvolupament acadèmic i personal.
10. Atendre en un termini màxim d’una setmana les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família facilitant en la mesura possible la conciliació de l’horari laboral de la
família amb l’horari del centre.
11. Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si escau, modificar el contingut, al finalitzar l’etapa d’educació Infantil, i iniciar Primària o
Secundària i sempre que es cregui oportú.
12. Facilitar el coneixement a les famílies de l’alumnat de la normativa de l’escola sobre Drets i Deures de l’alumnat.
13. En el cas d’alumnat que tingui un seguiment i atenció per part de serveis externs es podran formular compromisos específics.
Per part de la família
1. Respectar el caràcter propi de l’escola i reconèixer l’autoritat del professorat i, més específicament, la de l’equip directiu.
2. Compartir amb l’escola l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre i establir entre l’escola i la
família pautes d’actuació conjuntes.
3. Instar el fill o filla a respectar i complir les normes específiques de funcionament de l’escola, en particular les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal
de les classes, i secundar les sancions i/o compromisos que ha decidit l’escola.
4. Instar i fer complir el respecte i el bon ús dels materials i de les instal·lacions tant públiques com privades i, si és el cas, restituir-ne el valor ja sigui material i/o moral.
5. Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa
pel professorat.
6. Col·laborar en les mesures educatives alternatives i/o complementaries adoptades per l’escola.
7. Ajudar el nostre fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar. Col·laborar amb els fills i filles en l’adquisició dels hàbits d’estudi i
aprenentatge.
8. Adreçar-se directament a l’escola per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill o
filla.
9. Facilitar a l’escola les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
10. Atendre en un termini d’una setmana les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli l’escola.
11. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill o filla i informar a l’escola de les mesures adoptades.
12. Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.