Responem qüestions

LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

Aquest curs, l’Institut Escola Sant Quintí de Mediona hem entrat a formar part del Programa d’Acceleració de la Transformació Educativa (PACTE).

Aquest programa s’emmarca en el propòsit de transformació global que impulsa el Departament d’Educació per fer avançar el conjunt del sistema en termes d’inclusió i equitat.

Com a Institut Escola que encetem el tercer curs de funcionament, aquest programa ens permetrà:

– incorporar procediments i estratègies reflexius que possibilitin el canvi de models d’ensenyament-aprenentatge i reformular el perfil competencial dels docents i la seva  capacitació i formació.

– actualitzar el projecte educatiu.

– apoderar el centre com a motor de canvi.

Iniciades les jornades de trobada se’ns han plantejat unes preguntes a les quals hem procurat donar resposta mitjançant unes dinàmiques dutes a terme amb tot el claustre.

Tot seguit n’exposem el resultat:

COM PODEM MILLORAR EL LIDERATGE PEDAGÒGIC?

En primer lloc cal compartir el significat de lideratge pedagògic.

En referència al lideratge dels docents es considera que  es pot millorar:

• Amb la formació continuada al centre, les trobades intercicle i amb altres centres.
  • Vetllant per la bona relació entre docents
  • Apostant per la creativitat i innovació.
  • Mantenint una comunicació constant
  • Tenint una actuació coherent amb el projecte educatiu de centre

En referència a l’alumnat:

• Ha de ser el protagonista del seu aprenentatge
  • Vetllant per un model respectuós

COM ESTEM COL·LABORANT I APRENENT JUNTS EN UNA NOVA CULTURA DOCENT?

Creant espais de reflexió al centre, i participant i aprenent adherint-nos a formacions, com ara, el laboratori de transformació educativa.

COM FEM DE L’ESCOLA UNA ORGANITZACIÓ QUE APRÈN I UNA UNITAT DE RECERCA?

En les trobades pedagògiques setmanals amb tot el claustre, on compartim experiències, projectes interdisciplinars i festes del centre.

I en les formacions continues proposades des del centre.

Amb la resta de la comunitat vetllem per fer difusió de les experiències i activitats que realitzem al dia a dia.

QUÈ HEM DE FER QUE NO FEM I QUÈ HEM DE DEIXAR DE FER?

Hem de plantejar actuacions per globalitzar l’aprenentatge i fer-lo més significatiu, i donar protagonisme a l’alumnat.

No ens hauria de fer por aplicar estratègies d’innovació a l’aula.

Hauríem de canviar la mirada vers l’alumnat, per tal de veure’l com un tot globalitzat per acompanyar-lo en el seu aprenentatge per la vida.

CONCLUSIONS DE LES 4 PREGUNTES DE LA SESSIÓ 0