Sortida al museu de Cervera

El divendres 15 de desembre, l’alumnat de Geologia de 1r i 2n de Batxillerat i l’alumnat de Biologia de 2n de Batxillerat hem anat al Museu Comarcal de Cervera a visitar una exposició temporal sobre la història geològica i paleontològica de les terres de Lleida i l’Aran anomenada “Què tenim sota els peus? 550 milions d’anys d’evolució a Ponent i el Pirineu”.

Ens hem adonat que en el nostre petit territori de la província de Lleida hi ha una àmplia diversitat de registres que ens permeten escriure la història del nostre planeta des de fa 550 milions d’anys fins a l’actualitat. Per això, l’estudi de les roques i dels fòssils ens ajuden a conèixer el passat, els canvis que va haver-hi, quan van passar i per què.

Durant la visita hem pogut observar mostres fòssils d’invertebrats com trilobits, ammonits o coralls i de vertebrats com dinosaures o peixos trobades al Pirineu i, també, de vegetals fòssils com fulles i de vertebrats com tortugues trobades aquí a Cervera o al Talladell!!

Tanmateix, l’exposició ens fa reflexionar sobre els diferents canvis que ha viscut la Terra relacionats amb els canvis en el clima i les grans extincions d’éssers vius. I és que conèixer el nostre passat ens ajuda a entendre el present i a pensar en el futur i com la presència de l’ésser humà està accelerant el proper canvi. Som a temps d’aturar-lo?