Entrevista a la Yasmin Laghdas Zoubir, participant del programa Bojos per la Ciència

Aquest curs la Yasmin Laghdas Zoubir, alumna de 1r de Batxillerat científic, està gaudint de l’oportunitat de participar al curs de Bioquímica del programa de Bojos per la Ciència organitzat per la Fundació Catalunya La Pedrera. En aquest article en volem saber més detalls, li preguntem en què consisteix i què li està aportant.

1. Per què volies presentar-te en aquest programa?

L’any anterior ja em va cridar l’atenció el programa de Joves i Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera per alumnes de 4t d’ESO però no hi vaig poder participar. I aquest any quan vaig veure l’oportunitat no vaig dubtar. A més, paral·lelament, vaig veure un vídeo sobre Biotecnologia i em va despertar molt d’interès aquesta ciència, fins i tot penso que m’agradaria dedicar-me en aquest camp de la recerca científica.

2. Què va significar per tu ser una de les escollides per formar-ne part?

Em va emocionar molt. Primer pensava que no m’agafarien perquè no em volia dur falses esperances, però en el fons ho desitjava molt.

3. En què consisteix ben bé?

Són sessions de quatre hores en les quals persones que han fet el Grau de Bioquímica ens fan una classe sobre algun tema de ciència.

Aquesta edició té una part virtual i primer ens expliquen coneixements amb sessions telemàtiques. Posteriorment, fem les parts pràctiques als laboratoris de la Universitat. Treballem per grups i durant aquests dies hem d’escollir una pràctica i escriure’n un article científic que serà valorat per un jurat.

4. És complicat compaginar-ho amb la feina que tens del batxillerat?

Les sessions teòriques no em suposen massa esforç però les pràctiques una mica més perquè em repasso la teoria abans per poder-les aprofitar més. A més a més, m’haig de desplaçar fins a Barcelona i em suposa un temps extra.

5. Què estàs aprenent? Explica’ns alguna curiositat.

Estic aprenent forces coses però per ara la part que m’ha agradat més és la d’enginyeria genètica. I també una pràctica d’espectrofotometria per detectar concentracions en la qual m’ha sorprès l’aparell – l’espectrofotòmetre – i conèixer material de laboratori fins ara desconegut per mi com són els tubs d’Eppendorf.

6. Què destacaries de l’experiència?

El fet de conèixer joves d’altres llocs de Catalunya, la gent és molt maca i mostra molta passió per la ciència. També els professors són molt propers i fins i tot estan interessats ens ajudar-nos en els treballs de recerca si és necessari. El fet de poder utilitzar les instal·lacions de la Universitat també és molt interessant. Recomano molt l’experiència a joves que tinguin interès per aprendre a treballar al laboratori.

Imatge dels laboratoris de la Universitat de Barcelona.

Moltes gràcies i molta sort en aquesta experiència!