Setmana de projectes a secundària

Entre el 15 i el 21 de desembre hem tingut una setmana remoguda a l’institut. De 1r a 4t d’ESO hem realitzat diferents projectes on cada curs ha estat treballant aspectes diferents:

1r d’ESO: El conte de Nadal:

Tot l’alumnat de d’1r ha elaborat el seu conte de Nadal. En aquest, s’hi incorporen diferents llengües i s’hi mostren molts dibuixos que acompanyen el text original de cada alumne/a. Cal dir que cada conte comporta també un acurat treball artístic, tot una feinada feta en tan sols una setmana.

2n d’ESO: La cursa d’orientació

L’alumnat de 2n ha estat planificant una cursa d’orientació per dins la vila de St. Joan. Han après a orientar-se amb mapa i brúixola, a traçar un circuït, calcular els temps i elaborar una sèrie de productes necessaris per portar a terme una cursa d’aquest tipus: mapes, fites, símbols, targetes de control, etc. Els darrers dies, es portaren a terme les curses: l’alumnat de 2nA va fer la cursa preparada per 2nB i viceversa. L’endemà foren els alumnes de 1r d’ESO que pogueren fer les curses preparades per 2n.

3r d’ESO: Els pastorets

Què seria Nadal sense pastorets? Amb aquest punt de partida, l’alumnat de 3r ha preparat en tan sols una setmana uns magnífics pastorets on no faltava res: vestuari i decorats, àngels i dimonis, pastorets i pastoretes, Josep i Maria i moltes hores d’assajos. Podeu veure el vídeo aquí:

4t d’ESO: Orientació acadèmica per després de l’institut.

Els de 4t d’ESO han tingut una setmana plena d’activitats relacionades amb el seu futur d’estudiants. d’entre d’altres coses, han visitat l’institut Abat Oliva de Ripoll, l’Institut de Vic i la Universitat de Vic, on els han explicat i mostrat batxillerats, cicles formatius i futurs graus que tenen al seu abast.