Primer intercanvi amb l’IE Lloret de Mar (6è i 1r d’ESO)

Aquest curs, amb 1r d’ESO i 6è de primària estem fent un intercanvi amb l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Escola de Lloret de Mar.

D’aquesta manera, els passats 16 i 17 de novembre els alumnes de Lloret de Mar van venir a visitar-nos a Sant Joan, i nosaltres anirem a Lloret dos dies del mes de maig.

Els alumnes i el professorat de Lloret es van allotjar a l’Alberg Ruta del Ferro i cal dir que van venir amb plena motivació per realitzar el munt d’activitats que teníem preparades per a tota la colla.

El primer dia, a l’institut vam fer un speed-chat (preguntes i respostes ràpides) com a joc de coneixença entre alumnes i després l’alumnat de primer d’ESO tenia preparada una visita per l’institut. Després, amb grups d’alumnes barrejats de Lloret i St. Joan, van anar passant per diferents indrets de la vila on una persona entesa explicava la importància del lloc: el Palau de l’Abadia i el museu, el Monestir, la font del Covilar i els jardins de la Puda.

Al migdia vam dinar al parc del camí cap al Molí Petit i amb la panxa plena vam pujar a Sant Antoni. Allà ens explicaren la història de l’Ermita. Després d’una baixada ràpida, anàrem cap a la sala de plens de l’Ajuntament, on l’alcalde, regidora d’educació i les alcaldesses i alcalde juvenils ens explicaren com funciona el Consistori Juvenil i també l’Ajuntament.

Aleshores vam tenir una estona d’esbarjo i esport a la plaça Barcelona, per agafar gana pel sopar que ens esperava al menjador de l’escola.

L’endemà dijous, tots junts vam anar caminant seguint la Ruta del Ferro cap a Ogassa. Allà ens esperaven tot un conjunt d’alumnes de Cicles Formatius d’esports de l’Escola Pia d’Olot per tal de fer una pila de proves i jocs esportius. Després tornàrem a Sant Joan i vam dinar al parc de la Ruta del Ferro. En acabat, ens acomiadàrem pensant ja en el mes de maig, quan nosaltres anirem a visitar-los.

Aquí podeu veure algunes fotos d’aquests dies: