Tot partint d’una formació inicial hem vist la necessitat d’incorporar a nivell de centre una sèrie de canvis que suposen una nova aposta en el treball del llenguatge matemà tic. No es tracta d’un projecte fà cil ja que tant el professorat com les famÃlies estem acostumats a treballar les matemà tiques de la manera com nosaltres ho hem après i fer aquest canvi pot tenir les seves dificultats. Però cal adaptar-nos a la manera d’aprendre de l’alumnat, a la lògica i als aspectes que la neurociència ens està aportant.
A partir d’aquà hi ha uns aspectes claus en aquesta nova metodologia:
-
CONTEXTUALITZACIÓ DELS APRENENTATGES: cal partir de situacions reals, de manera que l’alumnat s’adoni de la utilitat dels diferents aprenentatges. Ha de ser, per tant, un aprenentatge significatiu i funcional.
-
CAL COMPRENDRE ELS CONCEPTES: per tal de poder-los aplicar en situacions reals. Per aquest motiu són peces clau la vivenciació (activitats realitzades amb el propi cos) i la manipulació (incorporem a l’aula diferent material manipulable que permet treballar, repassar i comprendre diferents conceptes i continguts matemà tics: laboratori de matemà tiques).
-
DESENVOLUPEM LES DIMENSIONS MATEMÀTIQUES a través d’activitats cada vegada més competencials: resolució de problemes, raonament, comunicació i representació. Aquest tipus d’activitats també s’incorporen a l’AVALUACIÓ.
-
UN COP ENTENEM ELS CONCEPTES i els hem treballat de manera manipulativa, passem a la REPRESENTACIÓ GRÀFICA i la REPRESENTACIÓ SIMBÒLICA.
-
Hem fet canvis també en la manera de treballar ELS ALGORITMES DE LES OPERACIONS tot aportant a l’alumnat diferents estratègies que potencien el desenvolupament del cà lcul mental.
-
També HEM SEQÜENCIAT ELS CONTINGUTS de les diferents etapes i cicles per tal de coordinar de manera coherent tot el treball matemà tic.