“La màquina del temps”, teatre a 2n d’ESO

Aquesta darrera setmana abans de Setmana Santa ha estat intensa per a l’alumnat de 2n d’ESO: en tres dies hem preparat, assajat i representat una obra de teatre. Dilluns vam anar a fer un taller a l’Institut del Teatre de Vic, on ens van ensenyar la importància del gest, postura, moviment i la veu. Després d’uns exercicis també vam poder fer i interpretar una petita obra improvisada, fent així un tastet del que significa fer teatre i aprendre algunes tècniques per millorar la interpretació.

Després va venir la gran tasca: acabar de repartir papers, aprendre’s bé el text, assajar i pensar els moviments, gests i distribució per l’escenari, buscar vestits, fer els decorats i buscar músiques i sons per l’obra. Tot això treballat en grups que, a més, han elaborat els tiquets, programa de mà i cartells.

L’obra representada ha estat “La màquina del temps” de l’Eusebi Puigdemunt, que tracta d’un viatge a tres moments importants de la història de Sant Joan de les Abadesses: la mortalitat durant l’epidèmia de la pesta negra, l’arribada del ferrocarril i l’arribada de l’electricitat a la vila.

Dijous vam representar l’obra com a assaig general davant de famílies i d’altres alumnes, però serà el darrer dia de classe de juny que la representarem de forma oficial per a l’alumnat de primària i secundària.

Aquí podeu veure algunes fotos del projecte: