25N, contra la violència de gènere

Avui, 25 de novembre, dia internacional contra la violència de gènere, a l’IE Mestre Andreu seguim denunciant aquesta situació de patiment, abús i violència contra les dones que es viu arreu. Perquè mentre continuïn les estructures de dominació masculina, continuarem havent de lamentar, setmana rere setmana, la mort d’una altra companya, amiga, veïna, mare o germana. Per això hem preparat diverses activitats per aquest divendres.

A les aules d’infantil i primària: Què és estimar?

A partir d’unes mans de color lila (color que simbolitza la barreja del color rosa i del color blau que són colors que s’han
estereotipat a nens i nenes), cada alumne/a dibuixa o escriu què és per ell o ella estimar. Avui divendres enganxarem totes les mans a l’escola mentre expliquem que estimar-nos de debò és la més gran revolució.

A l’institut:

Tenim la instal·lació artística “Sabates vermelles” a l’entrada i, a dins del centre, l’exposició del projecte de Visual i Plàstica “3 Mariposas”.

Hem sortit a l’entrada de l’edifici on hem llegit el manifest, hem fet un minut de silenci en honor i record de les víctimes i hem cantat la cançó “I tu, sols tu” del grup El diluvi.

Cal dir que la instal·lació “Sabates vermelles” és una obra d’art col·lectiva que va començar l’artista mexicana Elina Chauvet a Ciudad Juárez (Mèxic), que es basa en l’escampament de sabates de color vermell a terra (sabates de taló, sandàlies, calçat esportiu, botes…) i cada peça representa la seva propietària, una dona que ja no hi és. La iniciativa s’ha anat difonent per tot el món i cap al 25 de novembre, molts col·lectius i activistes organitzen aquesta instal·lació per fer denúncia.

També és interessant explicar que “3 Mariposas” es refereix a tres germanes i activistes lluitadores contra la dictadura a la República Dominicana, defensores de la justícia social i contra el maltractament cap a les dones. “Mariposas” era el nom secret que les germanes utilitzaven clandestinament perquè la dictadura no les descobrís. Les tres dones foren assassinades el 25 de novembre de 1960 per ordre del dictador. “3 Mariposas” vol ser, a més d’un homenatge a la Minerva, a la Patria i a la María Teresa Mirabal, una forma d’afirmar que la seva lluita continua, també dins del nostre centre, que s’ha omplert de desenes de papallones fetes per l’alumnat.