TALLER SHARE DELS MOSSOS D’ESQUADRA (SEXTING, GROOMING, BULLYING, DRET D’IMATGE…)

Durant aquesta setmana, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha assistit a les xarrades del taller Share organitzades per l’Oficina de Relacions amb la Comunitat d’Amposta (Mossos d’Esquadra). Es tracta d’un taller on s’incideix en la protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i a la pròpia imatge. L’encarregat dels tallers ha estat l’agent Joan Carles Victoria.

En primer lloc, l’alumnat ha visualitzat un curtmetratge, la finalitat del qual és conscienciar el jovent sobre els perills i conseqüències de la publicació de continguts personals d’altres persones a les xarxes socials. Tot seguit, s’ha dividit la classe en cinc grups i s’ha realitzat una activitat molt dinàmica que consistia a comentar els valors transmesos pel vídeo i posar en comú les opinions i idees que han sorgit sobre aquest assumpte. Durant aquest procés, s’ha reflexionat sobre diferents aspectes relacionats amb el tema treballat com ara el sexting, grooming, bullying i el dret d’imatge.

Cal dir també que el mosso Victoria ens ha comentat que, si alguna persona és víctima d’algun incident relacionat amb tot el que s’ha exposat al taller Share, hauria d’explicar-ho als pares, als professors o a la Policia directament, ja que s’aplicarà algun tipus de solució.

Donem moltes gràcies al mosso Joan Carles Victoria per la realització d’aquesta xarrada i també per mostrar un gran interès a l’hora de respondre tots el dubtes que hem tingut els alumnes.

GLOSSARI DE TERMES:

SEXTING: es refereix a continguts de caràcter sexual, compartits mitjançant el telèfon mòbil. Ho solen practicar els joves i el moment més habitual és després de l’acte sexual.

GROOMING: consisteix en una sèrie d’actituds i actuacions enganyoses dutes a terme per part d’un adult per tal d’obtenir la confiança d’un menor d’edat i obtenir-ne favors sexuals. En alguns casos es pot, fins i tot, buscar la introducció del menor en el món de la prostitució.

BULLYING: l’assetjament escolar es produeix per l’exposició d’un alumne, de forma repetida i, durant un temps, a accions negatives que porta a terme un altre o altres alumnes, destacant-ne la continuïtat en el temps, el desequilibri de poder i el desig conscient de ferir, tant de manera física com verbalment, o procedint a l’exclusió social.

(Article de Wissal Mabrouk Fillali)