Sortida a les mines de Bellmunt i al parc Eòlic del Perelló

El passat dimecres 20 de febrer els nostres  alumnes de 3r d’ESO van participar en una sortida organitzada pel seminari de Física i Química.

La visita va començar al matí a les mines de plom de Bellmunt del Priorat. Allí van treballar els minerals, la mineria de la galena (extracció del plom a partir de la reducció de la galena) i les condicions laborals i socials  de l’època en què va funcionar la mina (va tancar el 1972). Després van entrar a les galeries de la mina Eugènia i van visitar una exposició a l’antic taller de la mina que reproduïa la vida a la colònia minera de Bellmunt.

Un cop acabada la visita, van marxar al Perelló on van dinar i, en acabar de dinar, es van adreçar al parc eòlic Les Colladetes. Allí van rebre una xarrada informativa i actualitzada sobre energies renovables (especialment eòlica) on la responsable del parc va atendre una gran quantitat de preguntes dels nostres alumnes sobre la tecnologia eòlica així com sobre la política energètica. Tot seguit, van visitar una pala d’aerogenerador que hi havia en reparació a terra per observar de primera mà el material (composite) amb què estan fetes i finalment van visitar l’aerogenerador més gran del parc (l’ECO-100, de 3 MW de potència).

Tot i la intensitat del programa, la sortida va resultar molt interessant i atractiva per a l’alumnat i el professorat va quedar satisfet del comportament i atenció de l’alumnat.

Podeu consultar més fotos aquí.