CONFERÈNCIA SOBRE MÀRQUETING EN L’ACTUALITAT

El passat dijous 26 de gener va tenir lloc una conferència temàtica a càrrec de la professora del departament de Gestió d’Empreses de la Universitat Rovira i Virgili (URV) Maria del Mar  Pàmies Pallisé. La xerrada “El Màrqueting en l’actualitat. Què fan les empreses perquè comprem els seus productes?” dirigida al Cicle de Gestió administrativa així com a l’alumnat d’Economia de Batxillerat, versa sobre com les empreses s’adapten al context actual de consum i quines estratègies duen a terme perquè els clients compren els seus productes.

En els darrers anys el màrqueting s’ha vist obligat a evolucionar arran dels grans canvis que s’han donat tant en el mercat com en els consumidors. Per una banda, en l’actualitat, les empreses es troben amb un mercat molt competitiu i quan els consumidors anem a comprar un producte ens topem amb gran quantitat de marques entre les quals hem d’escollir. En un context com aquest, les empreses han d’aconseguir que el seu producte/marca destaque de la resta i es pugue convertir en l’escollit pels consumidors. Per altra banda, els consumidors actuals poc tenen a veure amb els de fa uns anys. Actualment, els consumidors s’han convertit en “experts” del mercat, són tecnològics i exigents, estan preocupats per l’entorn, etc. Això ha obligat a les empreses a canviar les seves estratègies de màrqueting per adaptar-se a aquests nous consumidors.

La xarrada ha produït un gran interès entre els oients, els quals han realitzat diverses qüestions a la professora envers les diferents estratègies de preu, comunicació i distribució dels productes i serveis exposats.  Una jornada agradable i amb contingut didàctic de gran qualitat.

Raül Vidal

Isabel Casanova