Aprenentatge vivencial a Aiguanatura Els Ports

Verònica López
La setmana passada, els alumnes del CFGS d’Aqüicultura van visitar les instal·lacions d’Aiguanatura els Ports, una piscifactoria de producció tradicional de truita europea (Salmo trutta) i truita irisada (Oncorhynchus mykiss). Enmig d’un paratge privilegiat, la vall del Toscar, els alumnes van participar de manera activa en la reproducció induïda de la truita irisada. Aquesta activitat formativa forma part de les classes pràctiques a les empreses. A més d’apropar-se al mon laboral, els nostres alumnes obtenen una formació tècnica especialitzada mitjançant un aprenentatge vivencial.
Les truites criades en captivitat perden l’instint de realitzar la posta de manera natural. Després d’anestesiar i seleccionar el reproductors, els alumnes van realitzar un massatge abdominal a cada exemplar per tal que els peixos expulsin els ous i l’esperma. Posteriorment, es realitza la fecundació “en sec”, és a dir, es dipositen els gàmetes a una safata i es barreja amb una ploma per no malmetre’ls. Finalment, els ous fecundats es netegen i es depositen a les safates d’incubació, on en aproximadament 3 setmanes esdevindran petits alevins.
Des de l’escola d’aqüicultura creiem fermament que l’aprenentatge ha de ser actiu i engrescador, per aquest motiu donem molta importància a les sortides a empreses i a les classes pràctiques, que ocupen un percentatge molt elevat de l’horari lectiu.

podeu consultar totes les fotos aquí.