XARRADA INAUGURAL DEL CURS 18-19 A CÀRREC D’ENRIC ROCA CASAS, DIRECTOR DE L’EDU21

Enric Roca Casas, doctor en Ciències de l’Educació per la UAB i professor titular del Departament de Pedagogia, ens va oferir dues xarrades dimecres passat 10 d’octubre a la sala polivalent de l’institut Els Alfacs. Roca ha publicat nombrosos articles i llibres sobre temes curriculars, de formació del professorat, d’avaluació, d’atenció a la diversitat, de la relació família escola, del talents en educació, etc. Col·labora com a articulista al diari El Punt Avui i al diari Ara. Des de l’any 2007 i fins al 2014 ha estat coordinador general d’Edu21 i en l’actualitat és el director de l’Associació Edu21.

L’ORIENTACIÓ I LA TUTORIA EN EQUIP (cliqueu aquí per a veure el power)

Ens cal una concepció competencial de l’orientació, amb una mirada global de l’alumne que afavoreixi tot tipus d’aprenentatges holístics, funcionals i vitals (personals, acadèmics i socials).

Entre les funcions dels mestres i professors hi figura exercir la tutoria dels alumnes i la direcció i l’orientació global de llur aprenentatge.

Tot docent, a l’aula, és tutor i orientador de tots els alumnes. Tot equip docent és equip tutor i equip orientador d’un grup d’alumnes.

Cada aprenentatge que fa l’alumne contribueix al seu procés d’orientació (“GPS” personal) i cada acció orientadora li retroalimenta l’aprenentatge i el dota de sentit dins el seu projecte personal que és dinàmic, evolutiu i continu.

L’ACOMPANYAMENT I L’ORIENTACIÓ ALS FILLS (cliqueu aquí per a veure el power)

Què vol dir acompanyar i què vol dir orientar als fills?

Acompanyem quan estem al seu costat de forma permanent i incondicional. Orientem quan informem, dialoguem, donem la nostra opinió, preguntem la seva i, al final, deixem que lliurement prengui les seves decisions amb responsabilitat.