VISITA AL PORT (CFGM MANTEMIMENT D’EMBARCACIONS D’ESBARJO) DE L’ALUMNAT DE L’ITINERARI DE CICLES DE 4t D’ESO

Enllaç amb totes les fotos: https://photos.app.goo.gl/aAX76wxMtGLHdUDA8

Divendres 8 d’abril l’alumnat de l’itinerari de cicles vam aprofitar el bon dia primaveral que va fer per tal de visitar les instal·lacions del port on es duu a terme el cicle formatiu de grau mitjà de Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo de l’institut Els Alfacs.

Els professors Rubèn Arasa, Laura Navarro, Josep Pere Guàrdia, Gerard Pla i Mateu Vidiella van ser els encarregats de mostrar activitats relacionades amb el cicle formatiu i amb el Programa de Formació i Inserció relacionades amb el manteniment d’aquestes embarcacions.

Des dels diferents tallers vam podem veure totes les activitats de reparació i manteniment que es poden realitzar en una barca esportiva o d’esbarjo. Vam rebre explicacions dels elements utilitzats per anar creant capes de fibra i reparar un casc malmès, de la soldadura, de la neteja i reparació dels motors, de les veles…

Ens van explicar la diferència entre un motor tèrmic de benzina i un de gasoil, vam poder veure un arbre de lleves, mesurar amb precisió mil·limètrica la seva geometria i comprovar si estava dintre de les toleràncies indicades pel fabricant. D’altra banda, vam poder comprovar aspectes com ara la força necessària per poder engegar un motor i com es revolucionen els seus mecanismes un cop ja està engegat.

De fet, tal com ens va indicar el professor Rubèn Arasa, són uns estudis molt polivalents, i es poden aprendre a realitzar moltes accions necessàries per al bon manteniment d’un vaixell i posada a punt, substitució, reparació i instal·lació de qualsevol element que es faci malbé en aquests vaixells com ara el casc de composites o de fusta, la pintura, les instal·lacions elèctriques i de sistemes de comunicació, la veleria, l’acastillatge, els motors, les cobertes de fusta, etc.