TIKTOKS FILOLÒGICS PER DESPERTAR INTERÈS DELS ADOLESCENTS PELS ESTUDIS DE LLENGUA I LITERATURA CATALANES

Àlex Cervera

El Departament de Filologia Catalana de la URV i l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC) s’han proposat revitalitzar l’interès per la llengua i la literatura catalanes entre els adolescents perquè es plantegin cursar aquest grau a la Universitat Rovira i Virgili d’entre les diferents opcions d’estudis universitaris. Per això han impulsat un concurs de vídeos, el TikTok filològic, adreçat als alumnes d’ESO i Batxillerat.

El concurs emplaça els adolescents a ser creadors de continguts sobre llengua o literatura catalanes, documentant-se i difonent a la xarxa social de vídeos curts qualsevol tema que pugui interessar-los: el comentari d’una novel·la, la presentació d’un lloc important per a la llengua o la literatura, una reivindicació sociolingüística, etimologies curioses, anècdotes o rutes literàries, entre molts altres.

Les alumnes Clara Font i Gemma Garcia de 3r E van fer aquest vídeo que ens explica les diferències entre el català oriental i l’occidental.