QUÈ ÉS EL QUE DESITJO? QUÈ VULL SER DE GRAN? (FÒRUM JOVE D’AMPOSTA)

Divendres 18 de febrer ens va acompanyar la il·lusió i l’esperança de poder trobar una oferta formativa que encaixés amb un alumnat que sobretot lluita per assolir el graduat d’ESO i fer el salt a algun cicle de grau mitjà. Aquest any el Fòrum Jove d’Amposta feia d’aparador d’allò més amanós de les comarques més properes, sobretot Montsià, Baix Ebre i Terra Alta i alguna parada de Ribera d’Ebre.

És ben curiós que el propi alumnat de l’institut Els Alfacs quedés sorprès pels cicles de casa nostra. També cal dir que el màrqueting que es fa del cicle formatiu de grau mitjà de Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo i el de Gestió Administrativa de la Ràpita és proper, suggeridor i amb una aposta directa cap a la qualitat. Els cicles de Cultius Marins i Aqüicultura, recentment escola desvinculada de l’institut Els Alfacs, també són força engrescadors.

L’alumnat de 4t ESO D i 4t ESO E van aprofitar al màxim la sortida de divendres i tots van interessar-se per l’oferta formativa més propera. L’alumnat va buscar la complicitat de les professores acompanyants i ens van compartir amb la mirada brillant i entusiasmada la seua tria acadèmica venidora: electromecàniques i electromecànics que es formaran al Montsià d’Amposta, apicultores i apicultors que buscaran sort a l’Agrícola d’Amposta, futures perruqueres i perruquers cap a Roquetes, tècniques i tècnics de so i vídeo cap a Alcanar, artistes a Esardi, aqüicultores i aqüicultors, administratives i administratius, mantenidores  i mantenidors, reparadores i reparadors de vaixells cap a la Ràpita, monitores i monitors d’esport, cuineres i cuiners…

La xarrada de Pere Clotet al teatre del Casal, un edifici recuperat i destinat a la gent jove situat prop del mercat d’Amposta, va servir de cirereta per acabar de convèncer els més joves que cal fer una bona tria i cal buscar el suport de la gent amb la qual confien més. El vídeo d’Alan Watts va servir per reforçar un poc més que cal triar potser més amb el cor que amb el cap. En cas de no encertar-la, sempre podem lluitar per altres somnis.

Un dia carregat de llum benigna per a un l’alumnat que a poc a poc van centrant la brúixola.

Vídeo: I si els diners no importessin, què faries? d’Alan Watts