PROVA CANGUR 2019

Sara Panella Navarro

El darrer 21 de març, els alumnes que cursem ESO o batxillerat vam tenir l’oportunitat de participar a les proves Cangur, un concurs de matemàtiques realitzat a més de 30 països que té com a objectiu fomentar l’interès en les matemàtiques entre els joves. Consisteix en un test de trenta preguntes, distribuïdes en tres grups, cada un d’aquests té un valor i aquest depèn del seu nivell de dificultat. Cada pregunta del primer grup té un valor de tres punts, una del segon es valora amb quatre punts i, finalment, el tercer, on cada pregunta es valora en cinc punts. Les preguntes tenen cinc respostes possibles i només n’hi ha una de correcta, els errors descompten punts i el temps màxim per realitzar la prova és de 75 minuts. Jo, com a alumna de 4t d’ESO i participant de la prova, considero que si t’agraden les matemàtiques i creus ser una persona competent en aquest àmbit, és una oportunitat que no has de rebutjar, ja que és una manera de posar a prova el teu nivell en el camp lògic i matemàtic i veure la posició del teu resultat envers tots els alumnes participants d’altres centres.