POL CAMPO I ANA YOSHIHARA GUIEN ELS ALUMNES DE 1r DE BATX. EN EL TR

Paula Serrat i Alba Taulés

Dilluns 1 de febrer i dimecres 3 de febrer a l’institut Els Alfacs, es va dur a terme una xarrada relacionada amb el treball de recerca que realitzen els alumnes de batxillerat. Va estar dirigida per Ana Yoshihara i Pol Campo, dos antics estudiants d’aquest institut, que amb el seu treball de recerca van guanyar diversos premis.

D’una banda, el treball d’Ana parla del “Mugil cephalus“, més conegut com llisa o cabeçut al Delta de l’Ebre, on va voler donar més visió al món de l’aqüicultura i de la reproducció d’aquest peix. Es va presentar a diferents concursos i va guanyar el segon premi del IDECE. D’altra banda, el treball de Pol tracta de la reconstrucció dels orígens rapitencs, va tornar a donar vida a dos dels monuments més importants que hi havia a la Ràpita, el monestir de les monges santjoanistes i una torre de guaita desapareguda i ubicada davant de l’actual mercat municipal. Pol també es va presentar a diversos concursos i va guanyar el tercer premi de l’IDECE i el Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona.

Aquests dos estudiants també ens van fer unes recomanacions per tenir en compte a l’hora de fer els nostres treballs de recerca. Ens van destacar la importància de ser organitzats i de fer-ho amb temps. Una ajuda seria l’índex, on trobes tota la informació recollida d’una manera més esquemàtica i sistemàtica. L’altra seria una planificació del temps per anar seguint, és a dir, una guia que et proporcionés establir l’estona de dedicació a aquesta recerca. A més a més, ens van explicar l’estructura que seguirem durant aquesta investigació. Partirem dels nostres objectius, és a dir, dels nostres interessos i coneixements previs. Tot seguit, continuarem amb el procediment del treball, aportant tota la informació nova. I finalment acabarem amb les conclusions, on es podrà observar tota l’evolució del nostre treball. Però ens van fer entendre que el més important és fer el treball d’alguna cosa que ens agradi. Per així demostrar la nostra dedicació, fer-ho amb ganes i també poder aportar nova informació que pot ser útil en un futur.

Els alumnes de batxillerat agraïm la visita d’ells ja que ens han informat més sobre el treball de recerca i ens han explicat la seva experiència amb aquesta recerca.