Participació dels alumnes de Formació Professional al Big Dream Challenge de l’iFest 2017

Raül Vidal Garcia

Els alumnes Georghe Bic, Piedad Campos, Andreea Flore i Radoslav Romeov, juntament amb el professor Raül Vidal, van participar al Big Dream Challlenge de l’edició de l’iFest 2017. Un esdeveniment únic per trobar-te amb els creadors de la tecnologia, la ciència, la innovació i la disrupció que estan canviant el nostre món.

Es va treballar amb la metodologia lombard creada per l‘imagine creativity center del silicon valley de Califòrnia per tal de generar solucions innovadores a 4 reptes plantejats.

Durant el matí es van formar a un més de 1000 professors (Shakers) entre d’ells el professor Raül Vidal que van fer de facilitadors d’aprenentatge als estudiants (Players) durant la competició de la tarda.

També van tenir lloc 15 ponències i diferents actuacions de joves protagonistes de l’actualitat de la innovació per inspirar, mostrar casos i exemples, generar simpatia i “encomanar” les ganes de fer coses.

Ciència, tecnologia, oportunitats, en un ambient creatiu, possibilista, emprenedor i obert. Tot conduït pel Lluís Marquina, periodista especialitzat en noves tecnologies.

Tots els participants es van configurar en equips de 3 persones a la pista (player) + 1 professor (shaker) i es van distribuir en 4 grans quadrants de manera que cada quadrant va treballar  sobre un repte diferent. Els equips es van complementar amb participants de grada.

L’equip d’Imagine va vetllar juntament amb els professors voluntaris que es van formar prèviament, per a que cadascun dels equips sigui capaç de desenvolupar les 4 fases del mètode lombard i passar d’un repte a una solució. Les 4 fases que es van treballar són:

Fase 1: inspiració, usuari, contexte i reformulació del repte

Fase 2: generació d’idees (divergència + convergència)

Fase 3: prototipatge (validació d’idees + construcció de prototips)

Fase 4: comunicació (preparació de la presentació).

Un dia molt complert on els alumnes van trobar la inspiració i es van encomanar de passió per fer coses “més sofisticades i creatives”, impregnant-se de tecnologia i fent aportacions a la societat.