ORÍGENS

Aquest any 2017 l’Ajuntament de la Ràpita ha volgut iniciar un projecte reivindicatiu del passat del nostre poble a partir de la celebració de la festa “Orígens”. Durant els dies 13,14 i 15 d’octubre a la zona marinera de la població es recrearà l’escenari i la vida quotidiana de la Ràpita de principis de segle XX, amb la celebració de diferents activitats i col·laboració de la ciutadania que es demana que surti vestida amb la indumentària original de mariner o pagès.

Així, al nostre institut hem volgut participar i col·laborar en aquest projecte realitzant una sèrie d’activitats amb l’objectiu de transmetre i fer conèixer als alumnes aquesta festa.

A més de realitzar un mural que ens acompanyarà durant unes setmanes al vestíbul de l’institut, i on es poden llegir algunes referències de fets històrics rapitencs,  es va proposar que voluntàriament els dies 9, 10 i 11 d’octubre el professorat i l’alumnat vinguessin vestits de mariners o pagesos seguint les consignes següents:

DILLUNS: arracades i cabells recollits, les dones, i camisa blanca i mocador fosc o de quadres, els hòmens.

DIMARTS: l’anterior i, a més, les dones, faldilla llarga i, els hòmens, faixa fosca.

DIMECRES: tot l’anterior i, a més, espardenyes.

La música de l’entrada i la sortida també ha ambientat la setmana.

Esperem que col·laboreu i també que gaudiu amb tota aquesta retrospecció cap als orígens de la Ràpita.