Nadal 2019 a l’Institut Els Alfacs

Com tots els anys, al nostre Institut s’han preparat diverses activitats relacionades amb l’arribada de Nadal. La que aquí presentem és la preparada pels departaments de Visual i plàstica i de Música. D’una banda, l’alumnat de primer i tercer d’ESO va elaborar, a l’assignatura de Visual i plàstica, estels amb diferents formes geomètriques. Després, gràcies a la col·laboració de l’aula SIEI, es va engalanar les làmines amb motius nadalencs elaborats pels seus alumnes.

Al mateix temps, l’aula de música també va estar molt atrafegada. Els alumnes de primer d’ESO van estar treballant la cançó Santa Nit, de Franz Grüber. Després d’analitzar la partitura, la van interpretar amb la flauta i la van enregistrar, tot aprofitant per desitjar un bon Nadal a tota la comunitat educativa. Els alumnes de segon d’ESO, per la seva part, van estar treballant el vincle lletra-música i van personalitzar la peça Feliz Navidad, de José Feliciano. Cada classe va elaborar conjuntament una nova lletra, seguint la mateixa melodia. Posteriorment, la van cantar i també la van enregistrar.

Tant les interpretacions de primer com de segon d’ESO, van anar emetent-se per la megafonia de l’Institut durant les hores de pati de la darrera setmana de classes. El divendres, a l’hora del pati, va tenir lloc el colofó de l’activitat: es va projectar un vídeo amb una mostra important de les làmines elaborades pels alumnes, al mateix temps que es tornaven a escoltar les cançons que havien anat sonant durant la setmana.

Aquí us deixem els vídeos amb les Nadales interpretades per cadascuna de les classes. Clicant la llista de reproducció, podreu escollir la classe que volgueu escoltar.

D’altra banda, un grup d’alumnes de 2n ESO A i B, que voluntàriament van estar assajant nadales a hores del pati, van cantar aquestes nadales el divendres 20 de desembre per a la resta d’alumnes de 2n d’ESO amb gran èxit, ajudant a creae ambient nadalenc a l’institut:

Des d’aquestes línies, volem agrair la col·laboració de tots els alumnes de primer, segon i tercer d’ESO, així com del professorat implicat: Maria Giner i Àngela Rebenaque de Visual i Plàstica, Isabel Asensi de Música, Míriam Roca del SIEI, Joan Faus pel control de megafonia als patis, i Carles Roset per l’elaboració del vídeo i el desplegament del darrer dia. Que passeu molt bones festes!!!