L’ALUMNAT DE 4t ESO C, D I E CELEBRA EL DIA EUROPEU DE LES LLENGÜES

ÀLEX CERVERA

L’alumnat de 4t ESO C, D i E va voler commemorar la jornada amb un exercici a classe de català que tractava de traduir d’esta llengua unes expressions quotidianes a les llengües de l’alumnat que té com a pròpia o pròpies altres llengües. En total en van ser 14: romàniques, germàniques, eslaves i altres parlades arreu del món: català, castellà, francès, portuguès, italià, romanès, eslovac, hongarès, ucraïnès, rus, xinès, panjabi, àrab i wòlof.

Després de ser escrites pels mateixos alumnes, van ser pronunciades una després de l’altra. Aquesta activitat pretenia, a més de sondejar les llengües maternes de l’alumnat, valorar la diversitat lingüística present al centre i respectar cada una de les seues llengües.