L’alumnat de 2n d’ESO entrevista l’artista i músic Alfred Porres per preparar el producte final del projecte d’àmbit sobre música i societat

Sílvia Folqué

Alumnat de Segon d’ESO va entrevistar dilluns 27 a l’artista i músic Alfred Porres, Rampaire, que és professor d’Educació Visual i Plàstica a l’Institut dels Alfacs, amb l’objectiu de preparar el producte final del projecte de l’àmbit Humanístic Social d’aquest primer trimestre: «No te vayas con la música a otra parte», que es fa en llengua castellana. L’alumnat partia d’un repte relacionat amb el seu entorn immediat, treballant la relació entre música i societat i realitzant diferents activitats que els conduïen a compondre finalment una cançó a partir de l’estructura d’un sonet.

L’alumnat es va interessar, entre altres aspectes, per com es va introduir en el món de la música i quines influències havia tingut, en què o amb qui s’inspirava per compondre, si es podia viure de la música o quan es tardava a publicar un àlbum. L’alumnat va mostrar-se satisfet perquè Porres els va anunciar en primícia que una de les peces que inclourà el seu proper treball s’anomenarà «Totes les coses».

A partir d’aquesta entrevista, l’alumnat va realitzar un article periodístic, que podia ser una crònica o una entrevista. En els seus articles, els titulars van destacar que Porres es va fer ell mateix la seva primera guitarra, amb pals i fils de pescar o que va aconseguir la seva primera guitarra clàssica gràcies a uns cupons d’un supermercat. També els va enganxar que The Beatles fos el grup que més hagués influït en la seva obra o que el seu nom artístic, Rampaire, vingui d’una zona del Delta de l’Ebre on té una finca la seva família. Tots i totes van coincidir en la importància que té la música en la vida de l’artista i cantant.

L’alumnat va recollir també la recomanació de Porres per elaborar les seves creacions. L’artista es va referir al fet íntim que és compondre una cançó i els va animar a deixar fluir les seves emocions, sentiments i idees. No obstant això, també els va proposar escoltar la peça Com si fes ganxet del disc «L’Era de les Revolucions» on explica, precisament, com fer una cançó.

Podeu consultar aquí el resultat de les seves entrevistes:

Entrevista a Alfred Porres, alumnat 2n ESO