“LA GENT NORMAL I CORRENT” VI Commemoració Víctimes de l’Holocaust (27 de gener de 2023)

Mamen Garcia (tutora de l’aula d’acollida)

Un any més, els alumnes de l’aula d’acollida han participat a la VI Commemoració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

Seguint el lema d’enguany, “Ordinary People”, els alumnes han format part d’un projecte col·laboratiu amb el grup de treball coordinat des del Departament d’Educació i el Memorial Democràtic.

Al següent enllaç podeu trobar l´audiovisual que forma part de l’acte de cloenda d’aquesta commemoració:

L´aportació de l´Institut Els Alfacs està recollida al minut 27’28’’.

Entre els instituts catalans participants al projecte, la nostra aula d´acollida tenia assignat el rol “d’observadors”. Vam reflexionar i parlar sobre el passat i vam imaginar com la gent normal i corrent, com nosaltres, no va fer gairebé res per impedir el genocidi; simplement, ho van permetre.

El resultat final de l’audiovisual ens convida a convertir-nos en agents de canvi i a buscar la vessant positiva i transformadora d’aquest món.