I JORNADA EMPRESES I EMPRENEDORIA A L’INSTITUT ELS ALFACS

Dilluns 29 de maig de 2023

El dilluns 29 de maig de 2023 va tenir lloc a l’institut Els Alfacs de la Ràpita la I Jornada Empreses i Emprenedoria (FP Dual). La jornada va tenir com a objectiu principal apropar experiències emprenedores d’èxit de la població a l’alumnat de formació professional del centre educatiu i també a alumnat potencial de cicles formatius.

El director del centre, Paco Brunet, va iniciar la jornada donant la benvinguda a tots els assistents i posant en valor la Formació Professional com a opció d’estudis. A continuació la Cap d’Estudis Adjunta i responsable d’FP del centre, Lina Meseguer, va exposar les diferents mesures flexibilitzadores que s’ofereixen des del centre posant especial atenció a la formació professional Dual. Va ser aleshores quan la Coordinadora d’FP dels Serveis Territorials de les Terres de l’Ebre, Mari Fandos, i el Prospector Dual de les Terres de l’Ebre, Eloi Centelles, van aprofundir amb aquest concepte de la formació en alternança Dual i van destacar el creixement que ha tingut en el nostre centre des dels seus inicis el curs 2016-2017 per al Cicle Formatiu de Grau Mitjà Gestió Administrativa Àmbit Turístic i el curs 2021-2022 per al Cicle Formatiu de Grau Mitjà Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo.

La part central de la jornada la van ocupar les experiències d’èxit d’empreses de la població. El Coordinador d’FP del centre, Oriol Ferré, va liderar la taula rodona on empresaris i alumnat van exposar la seua experiència amb la formació professional Dual des de diferents perspectives.

Jordi López, com a representant de l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de la Ràpita, i Joel Parra i Laura Moya, com a alumnat que han estat en aquesta entitat fent les pràctiques Dual, van fer una valoració positiva i van destacar l’aprenentatge d’idiomes, anglès i francès, que fa l’alumnat amb el CFGM Gestió Administrativa. Així mateix l’alumnat va exposar la rellevància del mòdul de Comunicació i atenció al client que s’imparteix al centre com a punt de partida per a exercir una bona tasca en el lloc de treball. Joan Barberà, gerent de l’empresa Nauticològic, va afirmar que la solució a les necessitats de les empreses de mà d’obra qualificada és la Dual, i l’alumna Anna Vidal, que va estudiar en la modalitat Dual en aquesta empresa, va destacar el gran avantatge d’estar treballant a la vegada que estar aprenent al centre ja que es pot millorar la qualitat de les tasques realitzades. Àngel Cornet, representant de l’empresa Tallers Cornet, va destacar el potencial de l’alumnat que ha cursat aquests estudis al centre, i l’alumne Marc Pedro del CFGM Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo va incidir en l’oportunitat de poder aprofundir en els conceptes estudiats als tallers del centre al estar a una empresa en tant de potencial del sector nàutic.

Una vegada exposades les experiències emprenedores, es va fer un reconeixement a totes les empreses que des dels inicis han tingut alumnat en la modalitat Dual lliurant un diploma.

En definitiva, la jornada va ser un espai de trobada entre entitats educatives, empreses que tenen signats amb nosaltres convenis de col·laboració amb Dual i d’altres empreses que van mostrar interès per saber més al respecte,  i alumnat que està actualment cursant el cicle formatiu en la modalitat Dual, alumnat que està cursant estudis de formació professional, d’altres que estan en els últims cursos de l’ESO que seran futurs estudiants de cicles formatius, i persones que estan treballant però amb l’objectiu de millorar la seua empleabilitat van decidir assistir-hi.

Enhorabona, perquè entre tots/es vam fer un espai de trobada en un ambient distès i profitós.