FESTA ORÍGENS A L’INSTITUT (8, 9, 10 i 11 d’octubre)

PROGRAMA ORÍGENS 18 (cliqueu aquí per consultar-lo)

L’any passat a meitat octubre es va celebrar per primer cop la festa Orígens. Es tracta d’un esdeveniment que sol durar 3 dies (divendres, dissabte i diumenge) i es rememoren els inicis de la població de la Ràpita a través d’una sèrie d’activitats i actes. A més, la població es vesteix de manera tradicional per tal d’ambientar amb més versemblança el principi del segle XX a la Ràpita.

Enguany la festa Orígens se celebrarà el 12, 13 i 14 d’octubre (divendres, dissabte i diumenge, cliqueu aquí  per veure programa). Des de l’institut també volem participar i una de les activitats que proposem tant a l’alumnat com al professorat és la de vestir-nos de pescadors o pagesos durant els dies 8, 9, 10 i 11 d’octubre (dilluns, dimarts, dimecres i dijous).

Us adjunto el full que passarem a les tutories per als alumnes durant aquest matí però que, en general, ens pot fer de guia per a la setmana que ve.

Dimecres, al bar de l’institut, també es proposa un menú típic rapitenc de principi de segle XX.

DIA 8 D’OCTUBRE (DILLUNS):

√Camisa blanca o negra i mocador al coll.

√Cabells recollits i camisa blanca o negra.

DIA 9 D’OCTUBRE (DIMARTS):

√Camisa blanca o negra, mocador al coll i espardenyes.

√Cabells recollits, camisa blanca o negra i faldilla llarga.

DIA 10 D’OCTUBRE (DIMECRES):

√Camisa blanca o negra, mocador al coll, espardenya i faixa.

√Cabells recollits, camisa blanca o negra, faldilla llarga i davantal o toca.

DIA 11 D’OCTUBRE (DIJOUS):

√Camisa blanca o negra mocador al coll, espardenya, faixa i qualsevol altre complement (barret…).

√Cabells recollits, camisa blanca o negra, faldilla llarga, davantal o toca i qualsevol altre complement (arracades antigues, espardenya…).

Dijous qui vulgue es pot fer foto, ens organitzarem per cursos a cada hora i anirem exposant les fotos al vestíbul en un mural Orígens. Es formarà un jurat que votarà dos guanyadors.

El premi es lliurarà per sant Jordi.