“El català a les xarxes socials”, una reflexió sobre el català a internet a càrrec de Berti

Ramon Vernet

El divendres 16 de desembre els alumnes de 4t ESO B i 4t ESO C van visitar la sala d’actes de la Biblioteca Municipal Sebastià Juan Arbó per participar en la xerrada-taller “El català a les xarxes socials”, a càrrec d’Albert Pagà.

El popular creador de contingut, més conegut com Berti a les xarxes socials, va convidar els alumnes a reflexionar sobre hàbits lingüístics i falsos mites sobre la llengua, i també sobre l’ús i la presència del català a les xarxes. A més, va presentar alguns dels referents actuals en aquest camp i va compartir la seva experiència personal i professional amb dosis abundants de l’humor que l’ha fet conegut.

Per acabar el taller els alumnes van fer els seus propis vídeos breus, també en clau d’humor, d’acord amb els criteris que havien acordat prèviament amb el mateix conferenciant. Tot plegat, una experiència enriquidora que va fer reflexionar els alumnes sobre la nostra llengua en l’era d’internet.