CÒMIC BOJA PER TU (Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones)

La setmana que ve es realitzaran una sèrie d’actes per tal de sensibilitzar l’alumnat vers la violència de gènere (exposició IM-PERFECTES, TEATRE (acte institucional) Laura o … dimecres 21 a les 19:00 a l’Auditori Sixto Mir els alumnes de l’optativa de Cultura Clàssica representaran l’obra i els alumnes de CVE de 3r mostraran els seus VÍDEOS, TEATRE a l’institut 23 de novembre).
Adjuntem el còmic Boja per tu.
(material per a les tutories de 3r i 4t d’ESO)

El 25 de novembre va ser declarat dia internacional contra la violència de gènere el juliol de 1981, en el context del primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia). En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en l’àmbit domèstic i la violació i l’assetjament sexual en l’àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.

Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Mirabal (Patria, Minerva i Maria Teresa), tres activistes polítiques assassinades el 25 de novembre de 1960 mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats, en mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana. Dedé Mirabal, que viu a Bèlgica, és l’única germana que ha sobreviscut. Els seus cadàvers destrossats van aparèixer al fons d’un barranc. Per al moviment popular i feminista de la República Dominicana, històricament, aquestes dones han simbolitzat la lluita i la resistència. El 1999, l’ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.