CFGM MEE al Networking: Terres de l’Ebre, un mar d’oportunitats

L’institut Els Alfacs va participar el passat divendres 27 d’octubre al Networking: Terres de l’Ebre, un mar d’oportunitats, celebrat a l’ Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya de l’Ametlla de Mar. Aquest Networking té com a objectiu prioritari que els centres que ofereixen formació reglada relacionada amb el mar puguin crear sinèrgies, estudiar quines són les problemàtiques comunes i buscar solucions. I els protagonistes de la jornada van ser l’alumnat dels diferents centres assistents.

Pel que fa al nostre centre, l’alumnat que va participar de manera activa durant la jornada van ser els alumnes de 1r i 2n del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo. L’alumnat va escoltar de manera activa la taula rodona formada per representants d’empreses del sector: Íngrid Bellauví, capitana de marina mercant, Carmen Portals de l’empresa Cademar, Eli Bonfill, oceanógrafa, instructora de buceig, divulgadora científica i sòcia de l’empresa Plàncton Diving, Joan Manel Sanz, director comercial d’ Ikar Nautica_Gest Cruceros, Benito Cera, pescador jubilat i membre actiu de la junta directiva de la Cooperativa d’Armadors de la Ràpita, Àngel Cornet, director tècnic de Tallers Cornet, i Marta Rodríguez, responsable de RRHH del Grup Balfegó. En acabar, van participar en un taller d’emprenedoria amb Xavier Verdaguer, founder and CEO Imagine Creativity Center, on van buscar solucions en forma d’idees de negoci a problemàtiques del territori relacionades amb el mar.  Al mateix temps, durant la jornada, l’institut Els Alfacs va exposar una mostra dels seus estudis i en va fer difusió.

En definitiva, va ser una jornada intensa que l’alumnat del cicle formatiu va poder complementar als aprenentatges que es fan a l’aula.